Vårtecken

Igår såg jag flera vårtecken. Kanske för att jag höll ögonen öppna, kanske för att jag gick på de rätta platserna på rätt tid, eller kanske det var bara rätt tid: vår!

Först kom den första vitkindade gåsen emot. Ensam, inte en kompis någonstans. Det var spejaren.

Sedan flög en granngul sak förbi mig. En citronfjäril med den finaste gula färgen! Vad synd att det kommer att bli minusgrader på veckoslutet.

Men där var inte allt, senare flög något stort och vitt över mig: en svan. Det är sällan man ser svanarna flyga, så det var också en upplevelse för i år.

Citronfjäril på blad. Mars 2016.

Citronfjäril på blad. Mars 2016.

Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

