Trädgårdens sommarplaneringar

Det är förstås på vintern som man har tid att planera sin trädgård, men på sommaren ser man var det finns vad och vad man önskar förändra. Juli är en bra tid för planering. Våren och försommarens blomsterprakt (eller saknaden av det) kommer man troligen ihåg. I juli brukar jorden vara hårdare än under de andra sommarmånaderna (speciellt när man är välsignad med lerjord), så att gräva större projekt är inte åtminstone det jag är detta år intresserad av. (Borde gräva, men får göra det lite senare…)

Så vad gör jag, går omkring och får inspiration och tittar på bland annat bloggar och webbsidor. Blomsterlandets klara och tydliga planeringsguide är så trevligt skriven att jag gladlynt ville skriva upp länken hit. En påminnelse åt mig själv: googla mera på svenska, jag blir oftast glad av det jag hittar.

Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Trädgårdens sommarplaneringar

  1. Samettihortensia skriver:

    Håller med dig, man hittar så mycket mera intressantare grejer då! Och att planera på sommaren är faktiskt bra, jag brukar alltid glömma bort på vintern hur stora vissa perenner och buskar blir på sommaren!

    • zZz skriver:

      Det är sant, för fastän man skulle kolla med någon plantskola, så beror ju storleken också på platsen (om den växten trivs väldigt bra, eller dåligt). Jag får varje år aha-upplevelser. 😀

Kommentera

