Skydd för morötter

Några dagar före julaftonen (och snön) fick jag för mig att skydda pallkragen med morotsfrön med dubbelt skyddsväv. Kaninerna hade inte grävt i den pallkragen (men nog i den som hade potatis på sommaren) och det såg ut som om inte fåglarna skulle ha tagit upp fröna heller.

Det var sent på kvällen och blåsten började bli kall, så jag lade inte skydd på vitlöken, men kanske den får samma behandling till våren. Om det skulle värma upp marken snabbare och på så sätt få lökarna att sätta fart.

Det var inte bara kallt, utan också mörkt, så jag var väldigt nöjd jag kom ihåg att ha pannlampan med mig. En stående ficklampa räcker inte långt, men en liten ledlampa på pannan är väldigt behändig.

Det här inlägget postades i Grönsaker, Odling och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

