Balkongens nya bord/kruklåda/växtlåda

Jag läste ett annat blogginlägg och blev inspirerad att köpa ett bord till vår nya balkong. Det är Biolans växtbord som jag har redan tidigare lagt ögonen på, men till den förra balkongen passade den inte. Nu när jag har utrymme för den, passar det väldigt bra att Biolan har 50% rea”balkonggårdens” produkter! Jag blev tvungen att slå till.

Nu får vi se hur det går med att få paketet hem, för jag hoppas att de inte bara lämnar paketet ute på höghusgården, utan att informera mig om det. Om jag får hämta det från posten blir det också sina små problem för posten har ingen parkeringsplats och paketet är för stort att bära hem i bussen… Nåh, man har sina små problem när man vill bo i staden.

Tillägg: nog ringde de från Kaukokiito (om jag inte kommer helt fel ihåg firman) och frågade när det passar att hämta paketet. Ett enda stort paket var det, vilken tur att min man och bror råkade vara på plats och kunde bära in helheten. Nu har bordet hittat sin plats, som inte är där jag hade tänkt från början… Den är större än jag kunde mäta mig till. Nu gäller det bara att köpa mull och planera vilka plantor får denna bästa plats, men tills dess får blommor njuta av bordet.

Det här inlägget postades i Balkong, Planering och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

