Trädgårdscitat

Jag har en känsla av att någon skrivit ”Om trädgården var mindre, skulle man kalla det en bukett.” Det är precis som jag känner med balkongens ”trädgård” (jo, jag skall nog ha ett litet träd där ännu någon dag). Citatet är så roligt att jag skulle önska jag mindes vem sade det. En kompis sa att det skulle vara Alexander Dumas, men åtminstone känner inte Google, eller GoodReads det. Men på GoodReads kan man leta andra roliga trädgårdscitat och glömma att göra andra saker så här på vintern…

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

