Triangler enligt Anna Vattenkanna

Jag följer en mängd trädgårdsproffs och amatörer som både skriver bra och kan det där med växter. De har också öga för det snygga.

En som är helt otrolig (roliga inlägg, snygga bilder, härlig trädgård…) är Anna Vattenkanna. Nu ger hon tips om hur man kan arrangera krukor på klassiskt vis och om samma triangelsystem i rabatter.

Jag hör till dem som dödar för lätt alla inneväxter, så jag tycker inte om att ha krukor ute heller, fastän jag har det. Dit går de lättaste; ringblommor och jordgubbar detta år. De klarar sig troligen fastän jag inte gör något och jag funderar nog inte många minuter på mina arrangemang. Kanske ett litet trevligt blickfång till hösten på balkongen med hjälp av Anna Vattenkanna.

Det här inlägget postades i Blomma, Funderingar, Planering, Stilleben, Tips och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

