Lökarna i jorden

Det går undan. Nu är också latmaskens blomlökar planterade, förutom gladiolusarna, som jag tänkte hålla inne i kruka en tid innan de får gå ut. De är inte i jord ännu, för mullen tog slut hemma och jag har inte kommit ihåg att köpa till. Men de andra: dahlia, rosenstav och blå bukettlilja ”Queen Fabiola” har chanser att börja växa i en upphöjd bänk invid ingången. Dahliorna fick komma på ena sidan smultronen och rosenstaven med bukettliljan fick gå på andra sidan. Platsen blev till närmast därför att där fanns det utrymme och jag tror att åtminstone inte jag stiger på dem. Kan inte säga något om de andra trädgårdsanvändarna. Men på någon annan plats skulle t.o.m. jag ha kunnat kliva rätt in i dem nu när de inte ännu syns. Det beror bara på min iver när jag rensar och rotar, inte på att jag är klumpig…

Det här inlägget postades i Blomma och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

