Vårtecken

image

Vårtecken vid trappan. Någon lök knuffar upp sig och kaninerna hjälper till med gödsel… det märkte jag förstås först när jag tittade på bilden. Jag var ju så lycklig över blomfärgen bland allt det bruna.

Nu önskar jag att det skulle vara lika vid ministugan, men det lär räcka ännu ett tag. Kanske man kommer lättare fram till stugan än för en månad sedan, men krokus, narcisser och tulpaner får vi nog vänta på.

Under tiden fortsätter jag att så inne och tittar på vatten som sipprar ner på olika ställen.

Det här inlägget postades i Blomma, Vatten och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

