Egengjorda växthus

H.A.N. Gardens gamla växthus ser härligt ut, med tillbehör. Allt med egna händer och utav gamla material. Lika så har Tyra skruvat ihop sitt växthus.

Tjusiga saker, som bara inte kan köpas. En del av känslan är förstås att man använt fönster eller annan material som har legat och skräpat, eller ännu bättre; som man kommer ihåg från dess gamla användningsändamål. Såsom HAN Garden säger, skulle jag också vilja ha ett året om växthus. Det får ändå förbli i drömmarna, för i den nuvarande trädgården kommer vi inte att ha ett stort växthus och jag har inte tankar på att flytta till en för växthus passande plats. Den här tiden på året tänker man ändå alltid på det när man skulle så gärna så frön på en bra plats, med utrymme, passligt med värme och ljus. På hösten önskar jag en för att övervintra något som inte annars kan övervintras hos oss. Som tur är har jag inte för höga förväntningar och fortsätter med ringblommor och annat lätt och sött. Jag bara undrar: varför har jag tre påsar lobeliafrön?

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

