Fröpåsar för nästa säsong

Bettina skrev ett inlägg om sina många nya fröpåsar. Hon menade att om någon annan berättar hur många fröpåsar denne har, räknar hon också sina.

Då tänkte jag att jag har så få att det är snabbt räknat. Fastän jag har barnen brevid mig. Jag kan samtidigt gå igenom dem, berätta mer varifrån fröna kommer och se till att uppdatera det tidigare inlägget.

Snabbt räknat har jag 49 fröpåsar. Några öppnade, några som min man köpte åt mig från rean, några jag köpte för hösten men har inte planterat och några som jag själv och vänner har plockat. Det är lite fler än jag trodde, hade själv tippat på 20 stycken.

Korg med fröpåsar

Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

