Bättre tips på hur man gör en taklökstavla

Jag skrev själv om min taklökstavla och hur jag gjorde den i förra inlägget. Nu hade BHG ett likadant inlägg, men förstås mycket snyggare gjort. Var så goda, om ni tänker göra en sådan, eller något liknande.

Det viktigaste jag tyckte de hade, som jag inte skrev, var att ta bort lite av taklökens nedersta blad för att få dessa att sedan göra rötter. Rötterna håller plantan fast i nätet, för de blir på jordsidan, medan själva plantan är vackert ovanpå nätet. Enligt BHGs artikel skall man låta plantan torka ett par dagar efter att man skärt bort bladen. Kanske här är orsaken till att några plantor har dött ut och vissa andra växer så det knakar. Jag trodde inte de skulle växa den här tiden på året…

Det här inlägget postades i Blomma, Läsvärt, Tips och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

