Medelhavsträdgård

Väldigt vad man blir förtjust i växter man inte kan övervintra. Jag älskar bougainvillea, skulle gärna ha citrusträd, olivträd och lagerträd i ett hörn av trädgården. Hellre håller jag mig till lätta vanliga perenner och bara läser om medelhavsträdgårdar.

Det här inlägget postades i Blomma, Funderingar, Träd och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Medelhavsträdgård

  1. Jag är likadan jag, drömmer om oliv och citron. Kanske kan jag ha dem i mitt uterumm så småningom!

Kommentera

