Gurka till hösten

image

Det här ser lite sorgligt ut, men nu kan jag säga att jag skulle kunna skörda gurka i år. De här var direkt sådda frilandsgurkor, troligen lite sent sått och utan skydd… Men två stycken 2cm gurkor hittade jag idag. Om det inte blir alldeles för kallt så kanske de växer lite till sig ännu.

image

I den andra pallkragen växer zucchinin, ca 4cm i diameter. Den har växt under 2 veckor, fastän vädret inte är det varmaste. Ingen frost heller för den delen.

Det här inlägget postades i Grönsaker, Odling och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gurka till hösten

  1. Precis samma läge för mina frilandsgurkor! De är sådda inomhus och skyddade med fiberduk rätt länge efter utplantering…det hjälpte inte!

    • zZz skriver:

      Ledsen för gurkorna, men bra att veta att det skulle troligen vara lika dåligt fastän jag gjort ”rätt”. =) Dåligt gurkår tycks det vara. 😉

Kommentera

