Blommor och berg

Blåblommig klätterväxt - blommar på höstenHösten har nog så många skepnader, eller åtminstone är den inte färglös. I trädgården blommar klätterväxten mamma köpte, men vars lapp jag lyckades tappa bort och nu kommer ingen ihåg vad den heter. Om någon känner igen den hör blåblommande höstliga klätterväxten så är jag väldigt tacksam för namnet. 🙂


På balkongen blommar basilikan. Den har nog varit väldigt duktig. En sådan där kruka man köper från närmaste matbutik och den har gett goda blad med minimal skötsel. Inte är blomningen dålig den heller. Vitt mot vitt syns ju inte riktigt, men i det riktiga livet är den söt.

Sedan den mera höstlika bilden… mossan som såg så snygg ut på berget att jag var tvungen att stanna och ta en bild. Jag älskar sten och mossa, så här skulle det se ut på en del av min stora tomt om jag hade en sådan någonstans. Mossa på berg, från en myras synvinkel

Det här inlägget postades i Balkong, Blomma och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

