Växthus till balkongen

Märkte att många har hittat till min blogg genom att leta små växthus. Jag skrev om miniväxthuset tidigare, men det är för friland (eller väldigt stor balkong).

Jag hade meningen att skriva också om det andra växthuset jag köpte, en liten hylla med plasthölje, som kan öppnas och stängas. Förstås behöver man inte använda plasten om man inte vill (som mitt på sommaren). För att jag inte kan ta någon bra bild på denna hylla (man ser den knappast bland med blommorna som jag har på den), så här är bilden från butiken som säljer dem… Miniväxthus eller hylla från Clas Ohlson Clas Ohlson, kostar 24,95e (billigare kan det bara inte bli) och fungerar väldigt bra för sitt pris. Jag letade på riktigt efter en hylla som skulle passa in på platsen, men detta var ännu bättre. Växthuset innehåller fyra hyllor, två halva djupet och två för hela. Krumelurerna på sidan gör att det kan vara lite petigt att lägga hyllorna på plats, men i princip kan man lägga de fyra hur man vill, som tre eller fyra hyllor. För att det skall vara stadigt, lönar det sig väl att lägga åtminstone en djup nederst. Nöjd har jag varit.

Det här inlägget postades i Balkong, Odling, Tips och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

