Tomatskörd

Igår läste jag att en bloggare hade skördat världens minsta tomater, hon hade visst 20 stycken i första skörden. Jag är nöjd om det kommer 20 stycken tillsammans från alla plantor.

image

Det är lite för svalt för tomaterna ute, så av dem väntar jag inte mycket. På balkongen har en tomat blivit röd, de andra är ännu helt råa. Den röda är på köpplantan, mina självuppdrivna har nu börjat få blommor. Jag är naturligtvis urlycklig över det, kanske vi får helt

egna

tomater i år.

image

Det här inlägget postades i Funderingar, Odling och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

