Gräs på balkongen

Min vän hade en gång i tiden en riktig gräsmatta på balkongen, för sina katter och troligtvis för att kunna njuta av känslan den ger under bara fötter. Jag är inte säker hur bra mattan klarade sig, men troligtvis bra.

Denna sommar har jag haft en balkongslåda full med ”kattgräs” en jättepåse köpt från Alku & Juuri. Innehållet är helften havre ”Aslak” och hälften vete ”Annina”. Katterna tycker om det, jag kommer ihåg att klippa det ganska regelbundet och mina små balkongsodlingar njuter av att få nu och då gräs över sig.

Kattgräset tycks dessutom klara av att vara på det skuggigaste stället och bryr sig inte fastän jag glömmer vattna det då och då. Så det ger ju lite grönska ännu till på köpet.

Det här inlägget postades i Minneslapp, Odling, Planering, Tips och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

