Tomaternas utfärd

För att alla mina självodlade tomater hölls vid liv och de började växa när jag slutligen planterat om dem, så bestämde jag att de sku få prova sina blad i trädgården. Jag tog de två största (nu ca. 15 cm) och lät dem bli i var sin kruka inne, medan alla de andra fick gå på utflykt.Tomatplantorna som klarade sig ute

Inte kom jag att tänka på att platsen brevid aroniabusken och björnbären är så här års väldigt het, med sol i många timmar och nog kan blåsten komma dit också emellanåt. De stackars liven klarade inte all den sol (och kanske vind också) de fick, utan bladen blev vita och plantorna dog. De två tomatplantorna som fick den så kallade sämsta platsen har klarat sig. Jag försökte skydda dem ännu lite bättre, nu kanske jag gjorde dem illa? Det får vi veta om några dagar.

Det här inlägget postades i Funderingar, Grönsaker, Odling och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

