Årets örter

Jag har inte ännu köpt någon passlig kruka för balkongen, men örterna jag tänkte plantera är basilika, rucola, citrontimjam, (citron)rosmarin, koriander, mynta och gräslök.

Rucolan hittar man inte i mataffären som krukört så den är jag tvungen att så om inte någon trädgårdsbutik har av dem. Jag kommer inte ihåg att jag skulle ha sätt av dem. Mynta har jag troligtvis färdigt i trädgården, så det gäller bara att ta ett skott. Lite sallat skall jag också så, det hade jag nästan glömt bort.

Trädgårdens örtspiral tog form idag, men blev inte färdig förrän jag var tvungen att sluta. Det är en ny dag i morgon, kanske örterna får börja växtsäsongen samtidigt på båda platserna.

Det här inlägget postades i Örter, Funderingar, Planering och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

