Vertikala trädgårdsideer

Inspiration för vertikala trädgårdar.

I Finland har vi ju inte många flaskor som man inte kan returnera (närmast är det om man köper från någon specialbutik), men titta på tekannorna! De ser så härliga ut att jag funderar om jag skulle lägga någon liten ört i en av mina två… Eller så letar jag reda på någon söndrig, men snygg kanna. Den skulle ju behöva ha hål för överlopps vattnet.

Hemma har jag en vägg jag skulle vilja vertikalodla på, men har inte köpt någon passlig odlingsvägg. Den behöver vara mjuk (balkongsdörren öppnar sig mot den) och naturligtvis hålla vattnet borta från väggen och golvet. Det finns passliga, färdiga odlingspåsar, det gäller bara att köpa en och låta något växa i dem.

Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

