Trädgårdsmässa

Som jag tidigare nämde, var det trädgårdsmässa (med en hel del andra i samma hall) det här veckoslutet. Idag kom jag nöjd ut ur Helsingfors mässcentrum.

Jag köpte och provade Garden Girl härligheter, fick information om Webers grillar (jag hade önskat köpa en till förmånligt mässpris), köpte brustna hjärtan (en vit, två röda, bar rot) som jag har velat ha, och en tupp och korg från Koiramäen pajutalli. Den sist nämnda hade en mängd med lustiga, söta och användbara videföremål. Dessutom har de kurser i videbindning, vilket skulle kunna vara både roligt och användbart, för jag har videplaner till trädgården.

Det var trevligt att märka hur många utställare kunde svenska, ännu till så bra att de bytte språk när de hörde att jag talade det också (m.a.o. utan att be om det). Alla ovannämnda och ett par andra hörde till den kategorin, tack för det.

Det här inlägget postades i Evenemang och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

