Paperware – pappervara

De säger att papperstidningen är död, men det känns inte så när man tittar på vad jag har hemma. Jag skulle gärna prenumenera på ännu flera tidningar, men tiden räcker bara inte till… Trädgårdsnytt prenumenerar jag inte på, det är bara ett provexemplar.Trädgårdstidningar

Trädgårdsnytt ser trevlig ut, fina bilder och intressanta artiklar.  Jag har inte helt fullständigt läst den än så länge, men av det jag läst skulle jag säga att den är inte för en amatör som jag, utan för lite profsigare amatörer + professionella trädgårdsyrkare.

Bästa tidningen är nog Kotipuutarha. Den passar mig precis, intressanta artiklar som är lättlästa och i de flesta tidningarna t.o.m. om saker jag är intresserad av. t.ex. i en tidigare tidning handlade det om vindruvor, nu om köksträdgårdar och hortensior!

Siirtolapuutarha är en trevlig hobbytidning som passar småträdgårdsodlare och koloniträdgårdsodlare. Vad skulle vara mindre än en koloniträdgård? Min balkong, naturligtvis!

Pähkylä är Nyttoväxtförbundets tidning, utkommer 4 gånger om året (plus frökatalog). Jag blev medlem först det här året, så jag har 3 tidningar att läsa igenom. Kan bara säga att den ser ut att vara full med information, som man vill läsa noggrant igenom. Inte svårläst i.o.f.s, men jag vill ge tid åt den tidningen. Bilderna är svartvita, och tidningen kör med mera text än bilder.

Förstås snokar jag runt på det eviga internetet, men jag är lite som ett barn, har bara lite internettid. Pappret skall få lite av den tiden i stället. Jag återkommer senare om ett par sajter vars epost jag prenumenerar på.

Det här inlägget postades i Funderingar, Läsvärt, Tips och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

