Ett misstag blir påskblomma

I mitten av mars, solen skiner och har gjort det i några dagar och jag tittar mig runt på balkongen. Vad i all sin dar! Påsen med de gamla (och ruttna, soLök i påsem jag trodde) narsisslökarna har något grönt i sig! Det är dessutom för sleta saker för att vara mögel… De stackars lökarna har märkt att mörkret har lyft sin tunga ridå och nu är det fritt fram att andas igen.

På hösten hade jag tänkt lägga dessa ut på gården, men när jag inte kom att göra det, så bara blev de kvar i sin påse. Nu fick de lite mull omkring sig och en låda att vila sina trötta rötter i.

Eftersom de har redan vilat där i ett tag kan jag säga att det ser lovande ut, de tänker nog växa ut. I så fall blir det troligtvis lite färg till påsken, vilken lycka för balkongen och balkongens användare! Lök i låda

Det här inlägget postades i Odling och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

