Trädgårdstolar

Några vackra små, helst ihopfällbara, stolar i bistro stil har jag funderat på att köpa till den lilla trädgården. Men desto mer jag tänker på dem, desto säkrare är jag att de inte är det bästa valet i ens egen trädgård. Om jag sätter mig ner, vill jag väl sitta lite längre än en snabbkaffe räcker? Orkar mina sittmuskler sitta på en liten och hård stol, som troligtvis inte har några rundade kanter för mina välrundade ben?

Vi har ett par övervintrande och välformade stolar vid bordet, men de räcker inte till när man sällan är ensam i trädgården. Och plaststolar ser ganska så fula ut, de tar dessutom lite väl mycket förrådsutrymme, något vi inte har.

Det här inlägget postades i Funderingar, Trädgårdsmöbler och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

